hits

5 tips for dempe stsuget.

  • 04.04.2018 - 14:11

Etter psken og overfloden av godteri og stsaker har jeg ikke noe problem med kjenne p stsuget som plutselig dukker opp. Det er verst midt p dagen, og utover kvelden. Trangen til hente en sjokoladebit, eller hente meg en neve med potetgull er stor. Nedenfor har jeg skrevet ned fem punkter som fungerer gang etter gang.

Jeg er ikke noe ernringsfysiolog. Jeg er ikke en av de som har satt seg inn i kosthold og alt rundt det. Ikke er jeg den spreke typen som tar meg en joggetur eller treningskt nr stsuget melder sin ankomst. Dette er mine personlige erfaringer som fungerer for meg. Det er ikke hende at noe av dette fungerer for akkurat deg.

 

  • Puss tennene. Dette er kanskje et av de beste tipsene jeg har komme med nr ingen ting fungerer. Mat smaker sjeldent godt rett etter man har pusset tennene, s ta deg en tur p badet og puss i vei. Tyggegummi med mintsmak har ogs samme virkning hvis det ikke passer seg pusse tennene der du er.

 

  • Drikk vann. Noen ganger kan stsuget forveksles med at du er trst. Prv drikk et par glass vann fr du kjenner om stsuget gir seg. Husk at man skal drikke 1-2 liter vann i lpet av dagen, s kanskje det bare er kroppen som minner deg p ta et glass vann?

 

  • Spis noe. Er det lenge siden du har spist? Kanskje blodsukkeret er litt lavt? Rundt lunsjtider dukker stsuget opp. I stedet for stupe inn i skapet hvor sjokoladen ligger lnner det seg heller lage et knekkebrd eller en brdskive med noe godt, en frisk smoothie eller energibar. Jeg la ut en oppskrift for litt siden p energibar som dere kan finne ved trykke HER.

 

 

  • Sukkerfrie pastiller. Noen ganger trenger man ikke s mye fr stsuget roer seg. Etter jeg la om kostholdet har jeg ftt ynene opp for sukkerfrie pastiller. Utvalget bare vokser, og man finner de i alle butikker. Jeg vet ikke om det er tilfeldig, men jeg syntes pastiller med lakris smak hjelper mer p stsuget enn andre smaker.

 

 

  • Finn p noe. Ofte kan det vre s enkelt som at kroppen kjeder seg som igjen vekker stsuget. Erfaringsmessig s varer ikke stsuget like lenge som nr man er sulten eller trst. Sm ting som rydde bort klr, g en liten tur, eller ta ut av oppvaskmaskinen kan hjelpe p stsuget.

 

 

Hva hjelper deg nr stsuget kommer? Er det noen av tipsene ovenfor som fungerer for deg ogs?

buroysfoto

04.04.2018 kl. 15:21
Veldig flotte tips :)

Tonje Pettersen

04.04.2018 kl. 15:23
Takk :)

Siri Alvr

05.04.2018 kl. 00:21
Kjempegode tips, mye av dette som hjelper meg!:-)
Tonje Pettersen

Mitt navn er Tonje, jeg er 25 r fra Drammen som trenger f litt liv i de sm gr. Det kommer ikke til bli noe rosablogg, men man skal aldri si aldri. Kanskje jeg en dag sitter skriver om restylan og den nye vesken min til 8000...

Kontakt meg

tope_93@hotmail.com

Flg meg

Follow
Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no